elinochcanada.blogg.se

1 oktober 2014 flyttade jag till Canada för att testa mina vingar. Mitt äventyr började i Canmore, Alberta. men numer bor jag på Vancouver Island, BC.

Boxing day + Saturday

Publicerad 2014-12-28 08:38:39 i Allmänt,

Igår tog vi det lugnt på förmiddagen, sen åkte jag och Susanna till Pharmasave (en affär här) för att köpa hårfärg, men det var stängt eftersom det var Boxing Day. Så vi åkte vidare till Duncan där London Drugs var öppet så vi fick tag på hårfärg och jag hittade även några julklappar till. 

På eftermiddagen/kvällen kom Lisse och Pelle hit och så åt vi middag tillsammans allihopa en sisa gång. Det blev leftovers från vår turkeydinner. Lika gott som dagen innan 😊 
Sen gick Sofie till sin kompis Breann för att ha en sleep over och Luka följde med Lisse och Pelle för att sova där. Så när alla barn var ur huset färgade Susanna mitt hår och när det var klart gjorde vi oss iordning för att åka till Cow Bay Pub. Ett band som heter "Stiflers Mom" spelade där så vi satt där i baren tillsammans med Kristin, Eric och Terry och lyssnade på dom. 

Lemon Drop Martini - suraste och mest beska drinken jag smakat haha, men den gick ner haha. 


Stiflers Mom

Idag på förmiddagen var sista tiden med barnen, för vid 12 blev dom hämtade av sin pappa för att åka till sina släktingar i Vancouver. Det var väldigt jobbigt att lämna dom.. 😔 Dom har blivit som mina småsyskon och jag tycker om dom väldigt mycket. 

När dom hade åkt åkte vi till Pharmasave som idag var öppet haha. Men jag hittade ingenting. Sen gick vi upp till Lisse och Pelle och hälsade på, dom hade några vänner där på lunch så vi blev kvar där några timmar och pratade med dom. 

Efter det kom Gisela till oss och så satt vi och pratade och åt lite ost och crackers. Då bestämde vi oss för att äta mat ihop och Gisela skulle göra sin berömda Thai-mat. Kristin följde också med till middagen. Så då var vi där hela kvällen och åt god Thai-mat och diskuterade massor av saker haha. 

När vi kom hem färgade jag ombré i håret och så satt jag och Susanna och pratade medan färgen verkade. Har verkligen saknat min ombré jag hade förra sommaren så det var dags att ta tag i det nu och få tillbaka den! Haha insåg precis nu att jag skrivit väldigt många gånger att jag suttit och pratat med olika folk idag. Jaja interacting with people is good. 

Syns inte så bra för gjorde inte en jätteljus ombré men det syns bättre live 😊

Nu ska jag sova och imorgon ska jag packa och sen ska vi åka till Duncan och eventuellt Nanaimo. Godnatt! 

Kommentarer

Postat av: Hombre

Publicerad 2014-12-28 13:20:58

Längtar tills jag får se dig och din ombre live 😍😍😍

Svar: <3 <3 <3 <3
elinochcanada.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela