elinochcanada.blogg.se

1 oktober 2014 flyttade jag till Canada för att testa mina vingar. Mitt äventyr började i Canmore, Alberta. men numer bor jag på Vancouver Island, BC.

Cookie dough for lunch

Publicerad 2014-12-17 07:51:15 i Allmänt,

Vaknade upp nästan lite besviken imorse av att jag vaknade så sent (10.40) "där försvann en stor del av dagen" tänkte jag och gick upp. Gjorde en smoothie till frukost och satte igång och bakade. Började med att baka biscottis som vi ska ge till barnens lärare i julpresent. 

Sen bakade jag fler av Susannas favoriter: Schackrutor. Bunkrade upp ordentligt åt henne så hon har ett tag efter jag åkt hem. Tror jag räknade ut att det blev 77 st haha. 

Kändes som att jag åt kakdeg till lunch haha. Nej då, efter bakandet åt jag lite lunch och satt vid datorn. 

Senare på eftermiddagen/kvällen kom Susanna och barnen hem tillsammans med Kristin och hennes son Olin. Så vi åt mat tillsammans och sen har barnen lekt och vi andra suttit och pratat. 

Biscottis


Schackrutor

Imorgon ska jag upp tidigt för att väcka barnen och få iväg dom till skolbussen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela