elinochcanada.blogg.se

1 oktober 2014 flyttade jag till Canada för att testa mina vingar. Mitt äventyr började i Canmore, Alberta. men numer bor jag på Vancouver Island, BC.

Fireman Santa

Publicerad 2014-12-22 10:13:37 i Allmänt,

Igår tog vi en lugn förmiddag, jag och Sofie spelade kort och satt och pratade. Sen på eftermiddagen gjorde vi oss iordning allihopa och åkte till Lynne och Dave som hade en "Get Together" för grannskapet. Det var massor med folk där, ungefär samma folk som var på Pizzapartyt hos Tony och Debbie tidigare i höstas. 

Kvällen var inte så väldigt händelserik men avslutades med att jag och Susanna kollade på Safe Haven. 

Idag var det också lugnt på förmiddagen, vi åt frukost och efter en stund gick vi ut på en promenad. Hann gå 150 meter sen började Luka klaga på att hans ben inte kunde gå osv. Hahah. Så han fick gå 150 till upp till Lisse och Pelle och lämnade han där, sen gick vi vidare. Dröjde inte så länge innan Sofie vek av och tog en genväg tillbaka, så det va bara jag och Susanna kvar på slutet haha. 

Sen åkte vi till centrum, vat på Dollar Store och hittade lite små julklappar och sen på Thriftys handlade mat. 

När vi kom hem slog jag in paket samtidigt som jag pratade på Skype med Marcus och sen började vi baka pizza som vi skulle ha till middag. 

Så middagen bestod av hemmagjord pizza tillsammans med Lisse och Pelle. Efter maten så hörde vi några brandbilar som lät högt. Så vi gick ut på trappan och där åkte en liten karavan med brandbilar och spelade julmusik och hälsade på alla i husen. I en vagn satt "Tomten" och om barnen gick fram till vagnen fick dom godispåsar. Så Sofie och Luka sprang upp till vägen och fixk mes sig en massa små godispåsar hem. Rolig och fin tradition dom har tycker jag. 

Utsikten längst upp från kullen där området vi bor på ligger. 




Man ser typ vara lampsken men här är iallafall karavanen. :) 

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2014-12-23 16:01:29

Mysigt! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela