elinochcanada.blogg.se

1 oktober 2014 flyttade jag till Canada för att testa mina vingar. Mitt äventyr började i Canmore, Alberta. men numer bor jag på Vancouver Island, BC.

Friday

Publicerad 2014-12-20 06:12:42 i Allmänt,

Idag på dagen har jag bakat. Jag har bakat ut ännu mer pepparkakor och så har jag bakat kanelbullar. Och medan degen jäste slog jag in några julklappar. Älskar att slå in julklappar!! Halva nöjet lixom! 

Vid 14.50 gick jag ner till vägen och hämtade barnen från skolbussen. Insåg när jag stog där att det är sista gången innan jag åker hem. För nu har barnen jullov. 

Väntar på bussen

Så efter skolan satt vi och spelade kort, jag och Luka va i samma lag mot Sofie. Sofie lärde mig något spel som heter 31 och jag lärde Sofie hur man spelar Skitgubbe och Gurka hahah. 

Sen kom Susanna hem och då gjorde vi oss iordning och åkte till Duncan. Där åt vi på en restaurang som heter Pioneer House och efter det åkte vi till ett ställe som hade ett Christmas train. Där åkte vi en tågtur runt bland massor av uppsatta juldekorationer och ljusslingor uppsatta runt allt möjligt. Det va mysigt och det gav julkänsla. Sen stannade vi där ett tag och lyssnade på ett band som spelade julmusik. Efter det gick vi till Tim Hortons och sen åkte vi hem. 

Suddig bild på en traktor full av julbelysning.


Tim Hortonskaffe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela