elinochcanada.blogg.se

1 oktober 2014 flyttade jag till Canada för att testa mina vingar. Mitt äventyr började i Canmore, Alberta. men numer bor jag på Vancouver Island, BC.

La reine des glaces

Publicerad 2014-12-19 08:23:43 i Allmänt,

Både igår och idag har jag varit på barnens skola och kollat på deras julspel. Eftersom det är många varn på skolan hade dom delat upp det, så halva skolan gjorde julspelet igår och andra halvan idag. Så igår var det Sofie som var med och idag Luka. Dumt att dom va på olika dagar men jaja. 

Iallafall så gjorde dom sin tolkning av Frozen, filmen. Dom sjöng och spelade och va jätteduktiga allihopa. En stor eloge kan jag känna att lärarna ska ha, att få ihop flera 100 elever i alla åldar att sjunga, dansa och skådespela synkat är bra gjort. 

Idag innan vi åkte till skolan var jag runt i några köpcentrum och fixade några julklappar och sånt. Dock hittade jag inte allt jag skulle ha så får se om jag hittar det någon annan dag. 

Efter vi var och tittade på Luka åkte vi hem, åt mat, bakade pepparkakor, lyssnade på julmusik och slog in julklappar till lärarna. Mysig kväll. 

Nu ligger jag i sängen och kollar på Jul med Ernst. Har äntligen (såhär sista veckorna) lyckats få Tv4play att funka! Yey! :D 

Barnen går i en fransk skola, därav namnet :) 


Olaf, Ana, Hans och Elsa

Pepparkaksbak


Klara... eller? 

Eller inte ;) 


Lärarnas julklapp: en Thé-mugg fylld med Thé, biscottis, pepparkakor och choklad. 






Kommentarer

Postat av: Oslofru

Publicerad 2014-12-19 09:11:46

Så mysigt med pepparkaksbakning :)

Svar: Ja supermysigt :)
elinochcanada.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela