elinochcanada.blogg.se

1 oktober 2014 flyttade jag till Canada för att testa mina vingar. Mitt äventyr började i Canmore, Alberta. men numer bor jag på Vancouver Island, BC.

Last day

Publicerad 2014-12-29 08:37:28 i Allmänt,

Idag har alltså varit min sista dag här i Canada, imorgon räknas inte haha. packade det mesta på morgonen och sen satte jag mig framför TVn och kollade några avsnitt White Collar. Sen kom Susanna hem från sin söndags-Jazzercise. Då åkte vi först till Drumroaster för att köpa en varsin kaffe och sen till Duncan för att gå till banken och stänga ner mitt bankkonto och titta lite i affärer. Hittade den allra sista julklappen då som tur var, det var nära att jag skulle få åka hem utan den för det tog så lång tid att hitta den. Kan ju självklart inte säga vad det är eller till vem haha. 



Drumroaster är kaffestället som ägs av en norsk. 

När vi kom hem därifrån gjorde vi oss iordning och åkte sen till en restaurang som ligger här i Mill Bay precis vid stranden på en brygga typ som heter Bridgemans Bistro. Där drack vi lite vin, åt en varsin superdupergod Ceasarsallad och pratade. 




En av dom godaste Ceasarsalladerna jag ätit på länge! 

Sen när vi kom hem från restaurangen fixade vi med min packning så att jag faktiskt bara kommer behöva ha mina två väskor med mig hem. Vi trodde jag skulle behöva ha en till (för alla julklappar hahah) men på något underligt sätt lyckas vi få ner allt i mina två jag redan hade utan att få övervikt. Hur det går ihop har jag ingen aning om men bra är ju det då jag slipper betala massa extra för en 3e väska. 

Sen kom Susannas vän Joyce och hennes dotter Sierra hit för att säga hej då till mig och för att prata och umgås. Efter ett tag fortsatte vi över till grannens hus där det fanns fler folk att umgås och prata med. 

Men för typ en timme sen gick jag hem igen för att fixa det sista, duscha och gå och sova. För imorgon ska jag upp 6.45 och göra mig iordning för att åka hem till Sverige. Känns fortfarande inte som att jag ska åka, känns så konstigt... 

Jag kommer sakna lite att bo i detta stora fina huset. Dock ser det ut som ett dockhus från den här vinkeln haha. Det gör sig inte rättvist.

Jaja, godnatt! 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-12-29 09:04:06

Välkommen hem! 💕
Förresten hörde att vi skulle till Göteborg! Det ser jag fram emot! Men Marcus får ta extrabädden jag ringde o beställde extra..du vet min rygg pallar inte såna sängar..😜

Svar: HAHA, okej möts vid hotellet vid incheckning då? 😏😉
elinochcanada.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela