elinochcanada.blogg.se

1 oktober 2014 flyttade jag till Canada för att testa mina vingar. Mitt äventyr började i Canmore, Alberta. men numer bor jag på Vancouver Island, BC.

Lucia

Publicerad 2014-12-14 03:11:04 i Allmänt,

Igår gick jag upp tidigt för att gå med barnen till skolbussen. När jag kom tillbaka hem gick jag och la mig och sov några timmar till, vilket faktiskt var välbehövligt. Sen på eftermiddagen cyklade jag in till centrum en stund och hittade faktiskt några julklappar. 

På kvällen sen kom Susannas kompis Kristin och hennes son Connor hit så åt vi lite mat. Efter det åkte vi till en av dom lokala pubarna, Cobblestone Inn där vi satt och pratade och dansade hela kvällen. 


Idag på förmiddagen har vi städat här i huset och bakat lussebullar sen på eftermiddagen gjorde vi oss iordning och gick upp till Lisse och Pelle och hade lite Lucia-firande med lussebullar, pepperkakor och glögg m.m. Det var även en till halvsvensk där, Jenny och även hennes kanadensiska man, så vi pratade ganska mycket om hur Sverige är osv. 



Jag och Noelle hade vårt eget lilla bord att fika på. "We are having a teaparty" sa hon flera gånger och drack sin äppeljuice ur den lilla glöggmuggen, haha sötnosen. 

Nu är vi hemma igen och vi får se vad kvällen har att erbjuda haha. Vi ska kanske se filmen Bad Santa och det kanske kommer några hit på besök. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela