elinochcanada.blogg.se

1 oktober 2014 flyttade jag till Canada för att testa mina vingar. Mitt äventyr började i Canmore, Alberta. men numer bor jag på Vancouver Island, BC.

MERRY CHRISTMAS

Publicerad 2014-12-25 09:46:32 i Allmänt,

Vår julaftonseftermiddag bestod av risgrynsgröt och skinkmacka (haha ingen skinna för mig dock), sen satt vi på altanen i solen och pratade. Det va säkert 16-17 grader varmt i solen så vi satt där och njöt. Det svåra med det va bara att man inte fick någon julkänsla... 


Luka i snyggt motljus på väg upp till julfirandet



Sen skulle vi spela spel så jag och Susannas bror Daniel plockar fram Settlers of Catan. Det tog oss säkert 1 timme (minst) att ens komma på hur man spelade det. Så vi hann tröttna innan vi ens börjat haha. Krångligt var det men det är säkert kul om man kommer igång. Men vi hade kul åt hur dumma vi kändes oss som inte fattade hur man gjorde haha. 

Så tiden rann iväg för oss haha så efter det blev det lite julmat och efter det insåg barnen att jultomten hade varit i källaren och lämnat flera stora säckar med paket. Så då blev det julklappsutdelning och jag fick många fina paket. 

Mitt paket till Lisse och Pelle - en burk med hemmabakade kakor

Nu senare på kvällen så har vi varit hemma och barnen har lekt med sina julklappar medan vi andra har förberett inför morgondagens turkeydinner och sen även slagit in de sista paketen och fyllt alla stockings. 

Så nu är julafton är över även för oss. För vissa slutade den lite tidigare än för andra 😄 



Imorgon fortsätter firandet med en gran som badar i paket och välfyllda stockings 🎄 God Jul ❤️


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-12-25 10:29:44

Häppy krristmääss!! ✨🎄🎅✨🎄🎅✨

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela