elinochcanada.blogg.se

1 oktober 2014 flyttade jag till Canada för att testa mina vingar. Mitt äventyr började i Canmore, Alberta. men numer bor jag på Vancouver Island, BC.

Vancouver day 1

Publicerad 2014-12-07 04:03:51 i Allmänt,

Helgen är här och idag har jag, Susanna, Sofie och Sofies kompis Allie åkt till Vancouver. Väl här har vi gått längs Robson Street, vilket motsvarar Drottninggatan i Stockholm, och kollat i affärer. Det fick bli lite av en snabbshopping för Susanna var tvungen att va tillbaka på hotellet runt 6 för att göra sig iordning för hennes julmiddag med jobbet. Så nu är jag och tjejerna själva på hotellrummet och ska snart gå ner till poolen och hänga där. 

På färjan


Tjejerna åt Poutine på färjan. 
Poutine - Canadas snabbmat nr. 1 (spec i Quebec) Pommes+Gravy+ostklumpar. Ser det gott ut? 😄

Canadas svar på Golden Gate Bridge. Jag som hatar att åka på broar... 

Hotellobbyns julgran.

Vårt hotellrum.

Utsikten från vårt hotellrum - dagtid.


Början av Robson Street.

Mitt köp idag- lite till mig själv och lite julklappar. 

Vancouver - kvällstid. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela