elinochcanada.blogg.se

1 oktober 2014 flyttade jag till Canada för att testa mina vingar. Mitt äventyr började i Canmore, Alberta. men numer bor jag på Vancouver Island, BC.

Vancouver day 2

Publicerad 2014-12-08 07:18:01 i Allmänt,

Imorse var vi uppe ganska tidigt för vi ville komma iväg innan all trafik blev begränsad på grund av en julparad som skulle vara downtown Vancouver idag. Så vid 9 var vi utcheckade från hotellet och redo att åka till IKEA. Bara för att vi var ute i så god tid tog det inte mer än några minuter att komma ur downtown vilket var bra. 

W Georgia Street - Vancouver

Vi var framme vid IKEA innan dom ens hade öppnat haha. Där tänkte vi ära frukost tillsammans med Susannas vänner Carrie och Ray, men den frukosten fick bli på McDonalds på andra sidan vägen. Restaurangen inne på IKEA var stängd för renovering (till imorgon, surt) hahah.

Min frukost. 

Efter frukost gick vi runt och hittade massor av saker som skulle köpas. Jag köpte dock inget, lite onödigt kände jag att köpa något och släpa med sig det hem till Sverige - där IKEA finns 15 minuter hemifrån med precis samma utbud haha. Men det va ändå kul att vara där. 


Den här skylten satt ovanför sillen och kaviaren, coincidence? Hahah

När vi var utanför kassorna där dom säljer alla olika matvaror så råkade jag krocka lite med en kvinna. Sa automatiskt något i stil med "Oh, I'm sorry". Två sekunder hör jag att hon pratar svenska med sin vän haha. Blev så konstigt på något sätt att höra svenska haha. Förövrigt sålde dom Marabou chokladkakor där, en 250 g kaka för $4, alltså cirka 28 kr, ganska dyrt för en chokladkaka hahah.

Swedish chocolate

Efter vi var klara åt vi lite lunch utanför kassorna där dom har korv osv. tillsammans med Sofies kusin och faster som kom och mötte upp oss. 

När vi var klara på IKEA började resan hem. Först till färjeläget i Tsawwassen (asså roligaste namnet ever, kan inte ens uttala det haha) därifrån med färja till Victoria och från Victoria hem till Mill Bay. 

Färjeläget låg ute på en smal udde, tror faktiskt att den är konstgjord för den va väldigt rak och smal haha. 

På färjan hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela